telefon: +36 30 106-1820

Yato garancia

Amely alapján a kereskedő által forgalmazott YATO / YATO GASTRO / FALA / FLO / VOREL / LUND márkájú termékekre jótállást vállal az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a készülék alkatrészeinek anyag vagy gyártási hibájából fakadó meghibásodása esetén.
A jótállás időtartama a készülék vételárától függ:
- 10.000 Ft és 250.000 Ft között a jótállás időtartama 2 év.
- 250.000 Ft felett a jótállás időtartama 3 év.
A jótállás kezdete: a fogyasztó részére történő átadás napjával kezdődik.
A jótállási igény érvényesítése:
- A jótállási igény a digitális vagy papíralapú jótállási jeggyel érvényesíthető.
- Az elvesztett, vagy szabálytalanul kiállított jótállási jegy vagy a jótállási jegy a fogyasztó részére történő
átadásának elmaradása nem érinti a jótállás érvényességét. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
- A fogyasztó a csere vagy az ár visszatérítése iránti igényét azon viszonteladó kereskedőnél érvényesítheti,
ahol a terméke megvásárlásra került.
A termék CE minősítéssel rendelkezik.
Gyártó cég neve és címe: Toya S.A. Lengyelország, - 51-168, Wroclaw, Soltysowicka 13-15.
Importáló cég neve és címe: Phobex Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 3532 Miskolc, Andrássy Gyula utca 36.

TISZTELT VÁSÁRLÓNK!
Köszönjük, hogy az általunk forgalmazott terméket vásárolta. Kérjük, szíveskedjen a jótállási feltételeket és a használati utasítást
figyelmesen elolvasni. Az eladótól kérje a jótállási jegy pontos kitöltését és lepecsételését. A jótállási idő kezdete a termék vásárló részére
való átadásának időpontja.
Jótállási kötelezettség kizárása
- Nem tartozik a jótállás körébe az az eset, ha a hiba oka a teljesítés után keletkezik, így különösen, amikor a hiba szakszerűtlen üzembe
helyezésből, túlterhelésből, erőszakos külső behatásból, sérülésből, beázásból, a készülék illetéktelen szakszerűtlen megbontásából, a
használati-kezelési útmutatótól eltérő rendeltetésellenes használatból, vagy egyéb nem gyártási eredetű okból fakad.
- -Nem érvényesíthető a jótállás akkor, ha a kötelezően előírt karbantartási, beállítási munkákat a készüléken nem végezték el (pl.
szűrő tisztítás, vagy előírt olaj ill. kenőanyag hiánya, láncfeszesség beállítása, stb.) és a termék hibája ebből származik.
- -Nem terjed ki a jótállás a kopó-fogyó alkatrészekre és tartozékokra a rendeltetésszerű használat természetes következményeként
megvalósuló elhasználódása esetén (pl. fűnyírókés, fűrészlánc, szénkefe, fűrészlap, vágótárcsa, gyalukés kopása, fogyása, kapcsolók stb.). Ezekre
az alkatrészekre és tartozékokra csak a gyártáskor már meglévő hibák esetén érvényes a jótállás.
A vásárlót megillető jogok
A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa a jótállási idő végéig a választása szerint az eladó székhelyén, bármely telephelyén,
fióktelepén vagy a Forgalmazó kijelölt szervizénél közvetlenül is a jótállási jeggyel érvényesítheti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása vagy szabálytalan kiállítása a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. Ez esetben a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a fogyasztó bemutatja, és a jótállásból eredő jogok az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő
határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető
bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Jótállás keretebe tartozó hiba esetén:
- A fogyasztó elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése
lehetetlen, vagy ha az az eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe
véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott
érdeksérelmet;
- Ha az eladó kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül; a fogyasztó érdekeit kímélve
nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó - választása szerint - a
vételár arányos leszállítását igényelheti vagy elállhat a szerződéstől, jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- Ha a termék első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, (a
fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában) a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a
vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni. Ha a jótállási időtartam alatt a termék 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik (a fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában), a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás
köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére
visszatéríteni. Ha a termék kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, (a fogyasztó
eltérő rendelkezése hiányában) a vállalkozás köteles a terméket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha
a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett
vételárat a 30 napos javítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A fogyasztó a választott
jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az eladó adott okot, vagy az
áttérés egyébként indokolt volt. Kicserélés esetén a hibás gép, valamint tartozékai a szervizben maradnak.
A rögzített bekötésű, illetve 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Amennyiben a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el a le és felszerelésről, valamint a szállításról
az eladó gondoskodik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az
eladó köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Az eladó a fogyasztó által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni és a fogyasztási cikket elismervény
ellenében kell átvenni a 19/2014.(IV-29.) NGMrendelet 4. § és 6. § által előírt tartalommal. A jegyzőkönyv másolatát és az átvételi elismervény
egy példányát a fogyasztó számára az eladó köteles átadni
Jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is
kezdeményezheti a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. mellékletében meghatározott illetékességi területeknek megfelelően.